Tällä sivustolla käytetään evästeitä käyttäjäkokemuksen parantamiseksi.
Eväste on pieni tekstitiedosto, joka tallennetaan tilapäisesti käyttäjän kiintolevylle. Evästeitä käytetään lähes kaikilla verkkosivustoilla, eivätkä sivustot välttämättä toimi kunnolla ilman evästeitä.
Välttämättömät evästeet liittyvät sivuston perustoiminnallisuuksiin, eikä sivusto välttämättä toimi oikein ilman niitä. Esimerkiksi tämän evästelupakyselyn vastauksen muistamiseen käytetään evästeitä. Kaikki evästeet voi poistaa käytöstä selaimen kautta ja esimerkiksi erilaiset sovellusten mainoksenesto-lisäosat estävät myös tiettyjä evästeitä.
Analytiikkaevästeitä käytetään anonyymien sivuston käyttötietojen keräämiseen. Eväste mahdollistaa käyttäjän liikkeiden seurannan eri käyttökertojen välillä, mutta ei yksittäisen käyttäjän tunnistamista.
Käytämme Google Analytics -palvelua verkkopalvelujemme käytön analysointiin ja seurantaan. Käyttötietoa kerätään evästeiden avulla, mutta tietoja ei käsitellä tai tallenneta siten, että yksittäisen käyttäjän käyttöä voitaisiin seurata.
Cookie | Domain | Type | Description | Duration |
---|---|---|---|---|
_ga | .katjakoski.fi | Analytics | The _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors. | 2 years |
_gid | .katjakoski.fi | Analytics | Installed by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously. | 1 day |
_gat_gtag_UA_85650421_1 | .katjakoski.fi | Analytics | Set by Google to distinguish users. | 1 minute |
Please enable Strictly Necessary Cookies first so that we can save your preferences!
Tavoitteet omalle asiakkalle:
Lopputulematavoite (mitataan ennen kuntoutussuunnitelman tarkastamista).
-2 Lapsi pystyy itsenäisesti kertomaan yhden päivän tapahtuman vanhemmilleen 0 kertaa viikossa.
-1 Lapsi pystyy itsenäisesti kertomaan yhden päivän tapahtuman vanhemmilleen 1-2 kertaa viikossa.
0 Lapsi pystyy itsenäisesti kertomaan yhden päivän tapahtuman vanhemmilleen 3-4 kertaa viikossa.
+1 Lapsi pystyy itsenäisesti kertomaan yhden päivän tapahtuman vanhemmilleen 5-6 kertaa viikossa.
+2 Lapsi pystyy itsenäisesti kertomaan yhden päivän tapahtuman vanhemmilleen 7 kertaa viikossa.
Miksi? Jotta hän voi jakaa sosiaalisesti kokemuksiaan arjessa lähimmäisilleen.
Tehtävätavoite lyhyemmällä aikajänteellä
-2 Vanhempi mallittaa kerronnan tukikuvien käyttöä omien kuulumisten kerronnassa 0 kertaa viikossa.
-1 Vanhempi mallittaa kerronnan tukikuvien käyttöä omien kuulumisten kerronnassa 1-2 kertaa viikossa.
0 Vanhempi mallittaa kerronnan tukikuvien käyttöä omien kuulumisten kerronnassa 3-4 kertaa viikossa.
+1 Vanhempi mallittaa kerronnan tukikuvien käyttöä omien kuulumisten kerronnassa 5-6 kertaa viikossa.
+2 Vanhempi mallittaa kerronnan tukikuvien käyttöä omien kuulumisten kerronnassa 7 kertaa viikossa.
Muita tehtävätavoitteita: (Näistä valitaan soveltuvimmat)
Lapsi harjoittelee kerronnan tuen käyttöä puheterapiassa 1x viikossa, lapsi harjoittelee kerronnan tuen käyttöä vanhemman kanssa iltasatua lukiessa 3x viikossa, vanhempi tukee lapsen kuulumisten kerrontaa pikapiirtämällä 3-4x viikossa, lto käyttää kerronnan tukea satuhetkissä 3x viikossa, lto tukee kuulumisten kerrontaa pikapiirtämällä aamupiirissä 3 x viikossa jne, lähiympäristöjen välillä kulkeva kuvapäiväkirja käydään läpi lapsen kanssa 3x viikossa.
Prosessitavoitteet: puheterapeutti ohjaa lähiympäristöä pikapiirtämisessä, valmistaa kerronnan tuen materiaalin ja ohjaa käytön lähiympäristöissä, perhe hankkii kirjastosta lasta kiinnostavia ja hänen tasolleen sopivia kirjoja, perhe sopii paikan, jossa kerronnan tukikuvia säilytetään, puheterapeutti ohjaa kuvapäiväkirjan käytössä ja tarvittaessa hankkii vihkon, puheterapeutti piirtää putevihkoon tehdyt jutut yhdessä lapsen kanssa, jotta lapsi voi näyttää niitä kotona.
Lopputulematavoite, joka mitataan terapiajakson päättyessä.
-1 Lapsi vastaa opettajan suoraan kysymykseen kahdenkeskisessä tilanteessa 1-2 sanalla.
0 Lapsi vastaa opettajan suoraan kysymykseen kahdenkeskisessä tilanteessa 3-4 sanan lauseella.
+1 Lapsi vastaa opettajan suoraan kysymykseen kahdenkeskisessä tilanteessa 5-6 sanan lauseella.
Tehtävätavoite:
-2 Opettaja järjestää 0x viikossa 10min kahdenkeskisen hetken lapsen kanssa vuorovaikutustaitojen vahvistamisen harjoittelemiseksi.
-1 Opettaja järjestää 1-2x kuukaudessa 10min kahdenkeskisen hetken lapsen kanssa vuorovaikutustaitojen vahvistamisen harjoittelemiseksi.
0 Opettaja järjestää 1-2x viikossa 10min kahdenkeskisen hetken lapsen kanssa vuorovaikutustaitojen vahvistamisen harjoittelemiseksi.
+1 Opettaja järjestää 3x viikossa 10min kahdenkeskisen hetken lapsen kanssa vuorovaikutustaitojen vahvistamisen harjoittelemiseksi.
+2 Opettaja järjestää 5x viikossa 10min kahdenkeskisen hetken lapsen kanssa vuorovaikutustaitojen vahvistamisen harjoittelemiseksi.
Lopputulematavoite, joka mitataan terapiajakson lopussa: Lapsi edistyy ääneen lukemisessa
-1 Lapsi ei lue kenellekään ääneen tekstiä
0 Lapsi lukee ääneen kahdenkeskisessä tilanteessa
+1 Lapsi lukee ääneen luokassa
Tehtävätavoite
-2 Äiti/isä lukee lapsen kanssa ääneen 0 x viikossa
-1 äiti/isä lukee lapsen kanssa ääneen 1 x viikossa
0 äiti/isä lukee lapsen kanssa äänee 2 x viikossa
+1 äiti/isä lukee lapsen kanssa ääneen 3 x viikossa
+2 äiti/isä lukee lapsen kanssa ääneen 4-5 x viikossa
Prosessitavoitteita: perhe hankkii lapselle sopivia kirjoja, terapeutti hankkii motivoivan lukutaulukon ja palkkiojärjestelmän, perhe käyttää lasta kirjastossa lukukoiran luona, terapeutti etsii pelejä/kysymyskortteja, joissa on sopivasti luettava määrä vaikeusasteeltaan sopivaa tekstiä
Kokonaistavoite (lopputulematavoite) luki-taitojen oppiminen ja sanavaraston laajentuminen
Osatavoite 1 (tehtävätavoite/
prosessitavoite)kouluikäiselle:
Ennen kesälomaa haetaan kirjastokortti ja lainataan sekä luetaan kirjoja ainakin viikon välein itsenäiseen lukemiseen ja luetun ymmärtämistä tukevan strategian oppimiseen pyrkien.
-2Haluan oppia lisää luki -taitoja ja uusia sanoja. Minulla ei ole vielä omaa kirjastokorttia ja en lue kirjoja säännöllisesti.
-1 Täytin vanhempien tuella kirjastokortin hakemuksen ja kävin hakemassa oman kirjastokortin kirjastosta. Kokeilin korttia ainakin kerran ja luin kirjoja yhdessä aikuisen kanssa.
0 Terapiassa (harrastuskäynnillä) ja kotiväen kanssa kävin kirjastossa noin viikon välein ja luin kirjoja yhdessä aikuisen kanssa. Opin, että vieraiden sanojen merkitys olisi tärkeää selvittää kysymällä.
+1 Kävin viikoittain kirjastossa ja luin kirjoja myös itsenäisesti sekä harjoittelin kysymään aikuiselta tekstissä vastaan tulevien uusien/vaikeiden sanojen merkityksiä.
+2 Kirjastokäynneistä on muodostunut minulle säännöllinen viikoittainen harrastus ja olen oppinut lukemaan kirjoja itsenäisesti varmistaen aina aikuiselta minulle tuntemattomien sanojen merkitykset.